Asigurarea Casco

Asigurarea Casco este o asigurare auto facultativa. Specificul acestei asigurari este dat de faptul ca prin asigurarea Casco vor despagubi daunele produse la propria masina a soferului care incheie respectiva asigurare.  Asigurarea  Casco nu este obligatorie prin lege, nefiind prevazuta pentru sofer nici un fel de sanctiune, daca acesta nu detine o astfel de asigurare.

Rolul asigurarii Casco:
Este o asigurare auto facultativa care se incheie pentru masina soferului. Astfel, beneficiarul despagubirilor va fi chiar posesorul politei, in cazul unor evenimente nedorite.
Pentru a nu exista riscul de a plati din buzunar in momentul in care masina inregistreaza avarii, proprietarul autoturismului  poate incheia o asigurare Casco, iar responsabilitatea platii reparatiilor necesare revine companiei de asigurari.

Riscuri Acoperite de Asigurarea Casco:

Exista o  parte de caracteristici comune, iar pe de alta parte caracteristici diferite de la o companie de asigurari la alta. Riscurile comune, acoperite in general de toti asiguratorii sunt:
• Avarii; in aceasta categorie intra: derapari, ciocniri, zgarieri, rasturnari, caderi in prapastie, caderea unor corpuri straine pe autovehicule, caderea unor corpuri straine pe autovehicule sau caderea masinii in apa;
•  Acte de vandalism, alte actiuni daunatoare facute de terte persoane;
• Fenomene naturale, printre care se numara: avalanse, grindina, cutremure, alunecari de teren, care provoaca daune cu un anumit grad de gravitate masinii;
• Furt (partial sau total) si tentativa de furt (in urma careia pot aparea de asemenea daune la diferite componente ale masinii, cum ar fi geamuri, incuietori, etc.)
In afara riscurilor comune celor mai multi asiguratori, la cererea clientului, pot fi adaugate si diverse clauze speciale, pentru care asiguratul trebuie sa plateasca de cele mai multe ori o suma de bani suplimentara. Spre exemplu:
• Furt partial care nu prezinta urme de efractie;
• Acte de vandalism (tulburari civile, revolte, greve, care duc la daune precum: zgarierieturi pe caroserie, spargerea geamurilor, stricarea incuietorilor, distrugerea anvelopelor);
• Iesirea cu masina in afara drumurilor publice;
• Acumulare de apa la motor;
• Pierderea cheilor;
• Reintregirea automata de catre asigurator a sumei asigurate;
• Oferirea de despagubiri in contextul in care persoana raspunzatoare de producerea accidentului se afla la volanul masinii fara consimtamantul proprietarului masinii;
• Daune provocate elemetelor vitrate sau anvelopelor.

Cine poate beneficia de Asigurarea Casco?

Asigurarea Casco poate fi incheiata de orice proprietar care detine un autoturism. Totusi, cele mai multe companii incheie contracte de asigurare Casco pentru masini care nu au depasit 8 ani vechime. Motivul este reprezentat de faptul ca un automobil care are o anumita vechime este mai predispus la aparitia de avarii si daune, astfel crescand  riscul de despagubire.
Inaintea incheierii unei asigurari Casco, autovehicolul trebuie sa detina inspectia tehnica periodica (ITP-ul) valida. Nici un asigurator nu va incheia polita de asigurare auto facultativa daca ITP-ul nu este realizat.  
De asemenea, inaintea incheierii asigurarii casco, societatea de asigurare trebuie sa efectueze o inspectie de risc , pe baza careia sunt observate si consemnate avariile deja existente ale masinii. Practic, asiguratorul nu este vinovat de anumite daune pe care masina le are la momentul incheierii asigurarii si, prin urmare, nu va despagubi respectivele daune. Asiguratorul este obligat prin lege sa ofere despagubiri pe baza riscurilor cuprinse in contractul Casco. Totodata, tot prin lege, compania de asigurari poate refuza plata despagubirilor in momentul in care apar anumite situatii care anuleaza obligativitatea de a plati daune. De aceea, este important ca orice sofer care a incheiat un Casco sau care vrea sa incheie un astfel de contract cu o companie de asigurari sa fie atent la asa numitele "excluderi".

Excluderi  generale Asigurarea Casco:

• soferul sau o alta persoana a uitat masina descuiata sau cu cheia in contact;
• proprietarul masinii nu a avut grija sa schimbe incuietorile portierelor sau nu s-a interesat ca sistemul de alarma sa fie intr-o stare de functionare buna in urma unei tentative de furt;
• masina a suferit anumite avarii in urma unei competitii sportive (iar contractul nu prevede acoperirea unui astfel de risc la clauzele suplimentare);
• apar daune in cazul unor piese si componente de rezerva care nu fac parte din categoria de accesorii cu care masina este dotata de catre producator;
• masina prezinta avarii care au aparut in urma patrunderii voite in zone cu apa;
• soferul a provocat anumite daune sau un accident atunci cand se afla sub influenta alcoolului sau a unor substante stupefiante;
• au fost provocate daune din cauza folosirii flacarii neprotejate sau a focului deschis in preajma autovehiculului care continea materiale inflamabile sau explozibile;
• sunt constatate daune la jante, amortizoare sau la articulatiile autovehiculului si nu au fost avariate si alte componente;
• soferul foloseste in continuare masina care prezinta probleme precum: spargerea baii de ulei, defectiuni la cutia de viteze, pana si altele.